[ Pobierz całość w formacie PDF ]

2 = 10 pkt (po 2 pkt za każde przys jidysz, 1 pkt za przys
lowie lowie
wymyślone), 3 = 20 pkt, 4 = 20 pkt. W ćwiczeniach opisowych (3 i 4)
oceniać: 5 pkt za zgodność z tematem, 5 pkt za poprawność gramatyczna,
¹
5 pkt za styl (odejmować punkty za zbyt proste i prymitywne zdania
oraz za brak powiazań miedzy nimi), 5 pkt za niebanalna treść. Oceny: 44
¹ ¹ ¹
i mniej = 2; 45  48 = 3; 49  52 = 3.5; 53  56 = 4; 57  60 = 4.5; 61  64 = 5.
P r z y k l a d o w e r o z w i a z a n i a:
¹
126
Lekcja 26
1. Rozdanie poprawionego sprawdzianu, omówienie na nastepnych zajeciach.
¹ ¹
2. wiczenie z lekcji 24.  10 min.
R o z w i a z a n i a:
¹
127
3. Studenci prowadza podobny dialog  10 min.
¹
4. Piosenka  30 min.
5. Nauczyciel czyta i objaśnia tekst  10 min.
6. Studenci pisza krótkie opowiadanie o swoim mieście  10 min.
¹
7. Studenci zamieniaja sie kartkami i odczytuja na g opowiadania kolegów
los
¹ ¹ ¹
 10 min.
8. Tradycyjny kalendarz żydowski  5 min.
9. wiczenie: nauczyciel pisze na tablicy date żydowska w alfabecie
¹ ¹
hebrajskim, studenci mówia (w jidysz) jaka to data wed naszego
lug
¹
kalendarza  5 min.
10. Zadanie: kaba I, ćwiczenia 1 i 2, przygotować dialog z lekcji 27.
la
Lekcja 27
1. Rozdanie poprawionego sprawdzianu, omówienie b
ledów, pytania
¹
studentów  10 min.
2. wiczenia z lekcji 26.  10 min.
P r z y k l a d o w e r o z w i a z a n i a:
¹
1: 2525 2524 p.n.e.; 1193 1192 p.n.e.; 30 31 n.e.; 1872 1873 n.e.;
4764 4765 n.e.
3. Studenci prowadza dialog na temat swoich miejsc zamieszkania  5 min.
¹
4. Piosenka  30 min.
5. Nauczyciel czyta i omawia tekst  15 min.
6. Studenci czytaja tekst na g i t
los lumacza  15 min.
¹ ¹
7. Miesiace żydowskie  nauczyciel czyta nazwy, potem czytaja studenci
¹ ¹
 5 min.
8. Zadanie: ćwiczenia 1 i 2, kaba II, przygotować dialog z lekcji 28.
la
128
Lekcja 28
1. wiczenia z lekcji 27.  10 min.
P r z y k l a d o w e r o z w i a z a n i a:
¹
2: W synagodze jest Zwieta Arka.
¹
W pomieszczeniu znajduje sie bima.
¹
Ta lampa chanukowa jest bardzo piekna.
¹
Tam leża ta i tefilin.
lesy
¹
To sa fotografie dotyczace holokaustu.
¹ ¹
2. Studenci prowadza dialog na temat zwiedzania Muzeum %7Å‚ydowskiego
¹
 20 min.
3. Piosenka  30 min.
4. Nauczyciel czyta i objaśnia tekst  5 min.
5. Studenci czytaja na g tekst i t
los lumacza  10 min.
¹ ¹
6. Studenci opowiadaja o wycieczce do Izraela  10 min.
¹
7. Nauczyciel przedstawia świeta żydowskie  5 min.
¹
8. Zadanie: ćwiczenie 1, informacja o świetach żydowskich, przygotować
¹
dialog z lekcji 29.
Lekcja 29
1. wiczenie z lekcji 28.  10 min.
R o z w i a z a n i a:
¹
2. Studenci prowadza dialog na temat wycieczki do Izraela  10 min.
¹
3. Piosenka  30 min.
4. Nauczyciel czyta i objaśnia tekst  10 min.
5. Studenci opowiadaja tekst  10 min.
¹
129
6. Nauczyciel przedstawia dodatkowe s
lownictwo pochodzenia hebrajskiego
 5 min.
7. Zwieta żydowskie II  10 min.
¹
8. wiczenie kończace lekcje  studenci t
lumacza  5 min.
¹ ¹ ¹
R o z w i a z a n i a:
¹
Lekcja 30
Ca dwie godziny przeznaczone na pisemne sprawdzenie wiadomości.
le
Proponowane zasady oceniania: ćw. 1 = 10 pkt, 2 = 10 pkt, 3 = 20 pkt,
4 = 20 pkt. W ćwiczeniach opisowych (3 i 4) oceniać: 5 pkt za zgodność
z tematem, 5 pkt za poprawność gramatyczna, 5 pkt za styl (odejmować
¹
punkty za zbyt proste i prymitywne zdania oraz za brak powiazań miedzy
¹ ¹
nimi), 5 pkt za niebanalna treść. Oceny: 40 i mniej = 2; 41  44 = 3;
¹
45  48 = 3.5; 49  52 = 4; 53  56 = 4.5; 57  60 = 5.
R o z w i a z a n i a:
¹
130
2: Muzeum jest w starej synagodze.
W muzeum znajduje sie Zwieta Arka z kotara.
¹ ¹ ¹
To sa dokumenty dotyczace holokaustu.
¹ ¹
Ona by także w Jerozolimie.
la
Na po widzia góre Synaj.
ludniu la
¹
Pieknie jest p w Morzu Martwym.
lywać
¹
Opowiadanie jest o tragarzu.
Hebrajski to Jezyk Zwiety.
¹ ¹
Mia piekny sen.
lem
¹
JesteÅ› pijakiem.
131
Tablice gramatyczne
Nieregularny czas terazniejszy czasowników
133
Nieregularny imies ów czasu przesz
l lego
Nieregularne stopniowanie przymiotników
134
na [af]
rodzajnik nieokreślony
rozkwitać r z
ale
wschodzić r z
lipiec-sierpień m [ov]
budzić sie r z
¹
Abraham [avrom]
wystawiać r
agrest m
wstawać r z
a, i
nasz
na dole
[odem yesode meofe vesofe leofe]
pod
cz z prochu powsta
lowiek l
i w prochu skończy
pods
luchiwać r
luty-marzec m [oder]
uniwersytet m
adres m
że
awantura f
taki
rzeczywiście [avade]
tak, w ten sposób
wieczór ( ) m
ostreżyna f
¹
[akher-hamayse]
oprócz [akhuts]
po fakcie
oto
wieczorem
nad
dobry wieczór
r [iberkhazern]
wyjechać r
powtarzać
jeśli
jajko n
u góry
w
lasny
oko n
zieć m
¹
sierpień m
zanim
piec m
niż
auto m
przetwór n
także
wygladać r
¹
wyczerpać r wnucze n
¹
ucho m jeden
135
zamarznać r z inaczej
¹
robić zakupy r poczatek m
¹
kwiecień-maj m [iyer] zaczać r
¹
Europa f ubierać r
ja napotkać r
w ogladać r
¹
indyk m
ciekawy
zadzwonić r
inspiracja f
wewnatrz
¹
nalepić r
napisać r
grypa f
jesień m
wasz
Estera [ester]
wy, Pan, Pani, Państwo
zlew m
(forma grzeczn.)
jej
teraz
uchowaj Panie Boże
teraz
opinia f
osiem
osiemdziesiat
¹
kwiecień m
osiemnaście
czesto
sierpieÅ„-wrzesieÅ„ m [elel] ¹
nawet [afile]
może [efsher]
stary
akwarium m
akurat
Eliasz [elyokhu]
pazdziernik m
pomarańczowy
sam
spaść r z
arbuz m
zawsze
pracować
wszyscy
wyjać r
¹
za (czas) ...
m [ornkoydesh]
czuć sie nie najlepiej
¹
Zwieta Arka
¹
wszystko
wejść r z
wrzucić r
kiedyÅ›
biedny
ambona f
ambicja f [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • exclamation.htw.pl