[ Pobierz całość w formacie PDF ]

4. PODSUMOWANIE
W artykule zaproponowano sposób aproksymacji charakterystyk nieliniowego silnika DC
funkcją sklejaną z liniowych funkcji przenoszenia, obejmujący etapy: (a) rejestracji
charakterystyki skokowej rozpatrywanego obiektu, (b) aproksymacji otrzymanych wyników
funkcjami sklejanymi założonej postaci, (c) symulacyjnego badania odpowiedzi układu na
wymuszenie impulsowe oraz (d) wyznaczania charakterystyki amplitudowo-fazowej.
Na podstawie przeprowadzonych symulacji można przedstawić następujące wnioski:
 modelowanie nieliniowych elementów wykonawczych za pomocą członów
inercyjnych wyższych rzędów i funkcji sklejanych zapewnia odwzorowanie ich
dynamiki,
 opracowany sposób umożliwia określanie wartości parametrów funkcji
aproksymujących badany układ inercyjny z uwzględnieniem stałych czasowych
opóznień.
Przedstawione w referacie oprogramowanie symulacyjne charakteryzuje się strukturą otwartą,
stąd możliwa jest jego dalsza rozbudowa w celu pozyskania efektywnego narzędzia do
identyfikacji obiektów o innych właściwościach dynamicznych.
LITERATURA
[1] Cannon R.H.: Dynamika układów fizycznych, WNT, Warszawa 1973.
[2] Siouris G.M.: Missile Guidance and Control Systems, Springer-Verlag, New York 2004.
[3] %7łelazny M.: Podstawy automatyki, PWN, Warszawa 1976.
92 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • exclamation.htw.pl